Een geslaagde tweedaagse in Luxemburg

Print Acoustics by Triplaco, specialist in de ontwikkeling en productie van akoestisch dempende panelen voor de beperking van nagalm in een ruimte, keerde op donderdagavond 26 april terug van een geslaagde tweedaagse beurs Architect@Work in Luxemburg.

In de bagage zaten een pak kwalitatieve leads, waarmee we met onze partner in Luxemburg onmiddellijk mee aan de slag zal kunnen. De toekomst zal uitwijzen hoe succesvol deze beurs echt was en daarvoor is een snelle en efficiënte opvolging cruciaal. Print Acoustics kijkt intussen al naar volgend jaar en bevestigt de deelnames aan Architect@Work in Rotterdam én Carrefour du Bois in Nantes.

Een architect heeft weinig of geen tijd om beurzen en evenementen te bezoeken. We weten echter uit ervaring, dat architecten wél nog tijd maken voor een bezoek aan Architect@Work. “De formule  van de beurs’ is intussen uitermate gekend en geliefd bij alle architecten, omdat ze binnen een ‘smart concept’ op een beperkte oppervlakte alleen maar met innovatieve producten kennismaken. Wij hadden meer dan  honderd kwalitatieve gesprekken en merken dat architecten stalen en informatie vragen, wat toch bewijst dat  onze akoestisch absorberend decoratief plaatmateriaal voor hen een toegevoegde waarde is en zo opgemerkt werd op een type beurs, waar innovatie centraal staat. De beurs was heel belangrijk voor de verdere ontwikkeling van Print Acoustics in Luxemburg We stelden er niet alleen onze innovaties aan een gericht publiek van architecten, interieurarchitecten en professionelen voor, maar het betekende meteen ook de lancering van onze uitverkoren partners voor de verdeling van onze producten.

Deze editie van Architect@Work werd uiteindelijk een nog groot succes voor Print Acoustics by Triplaco. Ze presenteerden er een nieuwe collectie. “Naar ons gevoel worden de architecten op de beurs het meest aangetrokken door de interieurtoepassingen en dan vooral produkten die als ‘smart solutions’ kunnen omschreven worden, al is dat uiteraard iets wat alleen de organisatoren echt kunnen bevestigen,” stelt division manager Kristoff Ver Eecke.   “We kozen ook om voor het eerst gebruik te maken van een interactief digital signage scherm waardoor  onze medewerkers live de vele troeven  van ons product samen met  de bezoekers konden verkennen en we onmiddellijk aan de hand van realisatiefoto’s en website konden antwoorden op alle vragen”.

“Verder zorgde de aanwezigheid van onze exclusieve partners Hoffmanns  en Bati-C  met hun netwerk van contacten voor een ruimer draagvlak. En aangezien we met meer medewerkers op de stand aanwezig waren, konden we ook meer ‘klanten’ tegelijk ontvangen. De bezoekers aan een beurs hebben immers geen tijd te verliezen. Als ze niet direct iemand kunnen aanspreken, trekken ze verder en keren vaak niet meer terug.” Kristoff Ver Eecke gaat verder : “We sloten de beurs af met zowat 100 kwalitatieve leads. Het komt er nu op aan om de vragen samen met onze partner te behandelen. Naast informatieve gesprekken waren er immers ook gerichte contacten rond specifieke projecten die op korte termijn uitgevoerd kunnen worden. De toekomst zal uitwijzen hoe succesvol de beurs echt was.”

Print Acoustics by Triplaco kijkt ook vooruit en bevestigt voor 2018 de deelname aan Architect@Work in Rotterdam en Carrefour du Bois in Nantes.