Na vijf dagen vol energie, netwerken en innovaties, sloot de 41ste editie van MATEXPO in Kortrijk af met een hoogtepunt: de uitreiking van de Marketing Awards. Deze traditie bekroont de exposanten die er in hun categorie het best in slaagden om bezoekers naar de beurs te trekken. Kevin Desender reikte, in samenwerking met Louwers Mediagroep, de vier prijzen uit op de slotdag.
MATEXPO 2025 bevestigde opnieuw zijn status als hét trefpunt voor de bouw- en materieelsector. Met meer dan 350 exposanten en ruim 41.000 bezoekers stonden innovatie, duurzaamheid en kennisdeling centraal. Toch gaat het tijdens een beurs niet enkel om producten en deals; ook zichtbaarheid en publieksbereik spelen een cruciale rol. De Marketing Awards benadrukken dat exposanten die extra inspanning belonen.
Vier bedrijven mochten dit jaar het podium betreden:
Met deze awards wordt duidelijk dat marketing en beleving op de beursvloer even belangrijk zijn als techniek en innovatie. De winnaars bewezen dat een stand pas écht succesvol is als hij bezoekers aanspreekt, aantrekt en inspireert.
MATEXPO 2025 was meer dan een vakbeurs: het was een plek waar kennis, commercie en communicatie samenkwamen. De Marketing Awards vormden het perfecte sluitstuk en zetten de spotlight op bedrijven die de kunst van zichtbaar zijn helemaal beheersen.
De volgende editie vindt plaats van 8 tot en met 12 september 2027 in Kortrijk Xpo. Als deze editie iets heeft bewezen, dan is het wel dat de lat hoog ligt — zowel qua innovatie, als qua marketingkracht.