Platform voor de bouw
Gerenommeerd lijmbedrijf pioniert met eigen app
Via de ontwikkeling van een eigen app profileert het ambitieuze lijmbedrijf zich eens te meer als een voorloper in zijn vakgebied.

Gerenommeerd lijmbedrijf pioniert met eigen app

Na de eerdere ingebruikname van een administratief softwarepakket en een geavanceerd totaalstation zette Zuidland Lijmwerken dit jaar opnieuw een grote stap vooruit op het vlak van digitalisering. De gespecialiseerde kalkzandsteenverlijmer lanceerde onlangs een eigen app waarmee het de werken op iedere bouwplaats van nabij kan opvolgen en de kwaliteit ervan kan aantonen. “Bovendien worden alle gegevens automatisch gesynchroniseerd en geclassificeerd dankzij een ingebouwde koppeling met onze administratieve software”, vertelt zaakvoerder Alexander Naenen. “Daarnaast hebben we ook in organisatorisch opzicht de puntjes op de i gezet.”

Zuidland Lijmwerken deinst niet terug voor innovatie. Via de ontwikkeling van een eigen app profileert het ambitieuze lijmbedrijf zich eens te meer als een voorloper in zijn vakgebied. “Dankzij de ervaring die we met ons admini-stratieve softwarepakket hadden opgedaan –inclusief een functionaliteit voor communicatie met onze medewerkers op de bouwplaats – wisten we precies wat we wilden en hoe het nog beter kon. De webapplicatie en de smartphoneapp zijn bijgevolg een stuk uitgebreider en nog beter toegespitst op onze manier van werken. Dat ze rechtstreeks gekoppeld zijn aan onze administratieve software, maakt een enorm verschil op het vlak van efficiëntie”, zegt Alexander Naenen.

Extra kwaliteitsgarantie

In Nederland treedt vanaf 1 januari 2023 de wet kwaliteitsborging in werking. Dit impliceert dat (onder)aannemers voortaan moeten aantonen dat ze alles volgens de geldende regels realiseren. “Zo zullen we moeten bewijzen dat een kimconstructie voldoende draagkracht heeft, dat de vereiste dilataties worden aangehouden enzovoort, bijvoorbeeld door foto’s te nemen. Daar hebben we dus ook een specifieke functionaliteit voor verwerkt in onze app”, legt Alexander Naenen uit. “Onze lijmers krijgen in elke fase een pushnotificatie met enkele vragen, die samen als een soort checklist voor een goede uitvoering fungeren. Ook in België gaan we die werkwijze hanteren, hoewel daar geen sprake is van een wettelijke verplichting. Zo kunnen we ons qua kwaliteitsgarantie nog verder onderscheiden van onze concullega’s. Voor de bouwheren en aannemers waarmee we samenwerken, vormt dat een extra meerwaarde. Foto’s die de performantie van kalkzandsteenconstructies aantonen, zouden bijvoorbeeld een handige toevoeging kunnen zijn voor het as-buildossier. Bij onze eigen medewerkers creëren we dan weer extra bewustzijn met betrekking tot kwalitatief werken. Een win-winsituatie!”

Gestroomlijnde organisatiestructuur

Ook in organisatorisch opzicht heeft de onder-neming de voorbije maanden enkele optimalisaties doorgevoerd. “Zuidland Lijmwerken is in 2000 gestart als eenmansbedrijf en is doorheen de jaren razendsnel gegroeid. Alleen zijn we lang op dezelfde manier blijven opereren. Aangezien het door onze drukke dagelijkse agenda niet altijd makkelijk is om uit te zoomen en strategisch te reflecteren, hebben we een externe partij ingeschakeld om onze werking onder de loep te nemen, zodat we konden achterhalen hoe we onze organisatiestructuur toekomstgericht konden stroomlijnen. Op basis daarvan hebben we een en ander kunnen verbeteren, zowel intern als naar onze klanten toe. In het verleden creëerden we als het ware een functie voor onze mensen, terwijl we nu mensen zoeken voor een welbepaalde functie. Qua service willen we dan weer uitgroeien tot de Coolblue van de lijmwereld. Nu we organisatorisch orde op zaken hebben gesteld, is die ambitie zeker haalbaar. En inmiddels blijven onze orderboekjes uitpuilen, dus we zien de toekomst positief tegemoet!”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten