Platform voor de bouw
Met passie voor het vak
Toptex – De sandwichpanelen van Joris Ide geven dit imposante gebouw zijn karakteristieke stalen look. (Beeld: Utku Pekli)

Met passie voor het vak

Joris Ide is een sterke, internationale speler in de staalsector. In drie decennia tijd ontwikkelde het bedrijf, met de productie van dak- en gevelsystemen als corebusiness, een duidelijke aanwezigheid met ongeveer 1.200 medewerkers in meer dan vijftien landen. Dankzij de sterke waarden en toegewijde werknemers blijft de onderneming groeien en evolueren. 

De kracht van Joris Ide, opgericht in 1985 door de gelijknamige zaakvoerder, schuilt in de innovatieve oplossingen – zowel qua prestaties als qua kwaliteit – die de onderneming aanbiedt voor uiteenlopende sectoren: agrarisch, architectonisch, tertiair, residentieel … Joris Ide streeft steeds naar de best mogelijke service voor de vele klanten door langdurige relaties op te bouwen die voor alle partijen succesvol zijn.

Employer Branding

Als werkgever focust Joris Ide sterk op Employer Branding voor bestaande en toekomstige medewerkers. Zo zet de onderneming in op een verbeterde work-lifebalance, home office policy en fietsleasing. Daarnaast is er extra aandacht voor fun & conviviality at work door de oprichting van een Great Place To Work-comité, interne events/teambuildings en yogasessies. Met een dedicated jobsite, die het werkgeversmerk uitstraalt en de voordelen van een baan bij Joris Ide duidelijk tot uiting brengt, worden de vacatures nog beter in de kijker geplaatst. Want naast bovengenoemde voordelen heeft een job bij Joris Ide nog tal van andere pluspunten: werken met de nieuwste machines en technologieën, bijdragen aan het Planet Passionate-programma voor een duurzamere wereld en – last but not least – een heel mooie loopbaan uitbouwen in een warm, familiaal en collegiaal bedrijf.

Municentre – De klanten van Joris Ide waarderen de unieke combinatie van toonaangevende lokale service met een onovertroffen productassortiment en technische expertise. (Beeld: Richard Alcock)

Planet Passionate

Met het Planet Passionate-programma draagt Joris Ide zijn duurzame ambities voor het komende decennium uit. Zo verhoogt de onderneming de on-site opwekking van hernieuwbare energie en elektrificeert ze het productieproces en het wagenpark. Momenteel liggen er zonnepanelen op de daken van Joris Ide Division, die het equivalent van het stroomverbruik van 1.300 gezinnen opwekken. Het bedrijf plant dit te verdubbelen tegen eind 2023. 20 % van het totale waterverbruik in de hoofdzetel gebeurt met regenwater. Joris Ide engageert zich om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen door over te schakelen op emissievrije auto’s. Door al deze inspanningen inzake energie-efficiëntie, de aankoop van hernieuwbare energie en de opwekking van zonne-energie zal Joris Ide zijn CO2-impact eind 2022 met 20 % doen dalen. Een van de andere Planet Passionate-doelstellingen is om tegen 2030 geen afval meer te storten.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten