Platform voor de bouw
Baksteenspecialist speelt optimaal in op nieuwste trends
Vanuit hun ruime expertise koppelen Nelissen en trendwatcher Hilde Francq de nieuwste baksteenproducten aan opvallende maatschappelijke tendensen.

Baksteenspecialist speelt optimaal in op nieuwste trends

Stijlen evolueren en trends dansen mee op het ritme van de maatschappij. Dat geldt evenzeer voor bouwmaterialen en kleuren, die voortdurend veranderen. Het komt er voor fabrikanten dan ook op aan om hier slim op in te spelen. Daarom werkt Nelissen Steenfabrieken sinds 2021 samen met Hilde Francq, een professionele trend- en colorwatcher die in detail nagaat welke vormen, tinten en texturen deze dagen in de mode zijn. Met succes, want de inspirerende stijltips van Nelissen lokten al heel wat nieuwsgierigen naar de spectaculaire showroom in Lanaken.

De TORBA-steen sluit aan bij de hedendaagse fascinatie voor al wat donker en somber is, met een focus op tinten die ook in de natuur voorkomen.

Dat de Belg nog altijd een baksteen in de maag heeft, blijkt uit de populariteit van de producten van Nelissen Steenfabrieken. Dankzij het advies van Nelissen en trendwatcher Hilde Francq vinden architecten, ontwerpers en bouwlustigen meer dan ooit de weg naar Lanaken, waar ze zich niet enkel kunnen laten inspireren door nieuwe en bestaande collecties, maar ook terechtkunnen voor praktische voorbeelden. “We vertalen de hedendaagse maatschappelijke ‘mood’ naar tastbare cases die een concrete houvast bieden. Door originele kleuren, materialen, vormen en texturen voor te stellen en onze producten zo in een ander daglicht te plaatsen, helpen we onze klanten om de tijdsgeest te capteren in een tijdloos ontwerp”, legt Yorick Kellens uit.

De inspirerende stijltips van Nelissen lokten al heel wat nieuwsgierigen naar de spectaculaire showroom in Lanaken. (Beeld: Studio Dupont)

Verrassende en vernuftige associaties

Vanuit hun ruime expertise koppelen Nelissen en Hilde Francq de nieuwste baksteenproducten aan opvallende maatschappelijke tendensen. Dit levert vaak verrassende en vernuftige associaties op. “Angst is deze dagen een dominante emotie, zeker sinds de coronacrisis. Dit uit zich in een behoefte aan sereniteit en een fascinatie voor al wat donker en somber is, met een focus op tinten die ook in de natuur voorkomen (steenkoolzwart, diep aardebruin en mosachtig groen). DIONE, FALO, DRAGO en TORBA zijn nieuwe gevelstenen die elk op hun manier aansluiten bij dat specifieke kleurenpalet”, vertelt Yorick Kellens. “Een ander voorbeeld is de hernieuwde aandacht voor de maan, zeker sinds er weer een grootscheepse maanmissie in het verschiet ligt. De mystieke, robuuste uitstraling van de maan weerspiegelt zich in een intrigerende organische vormgeving met ruwe, onregelmatige texturen. CREMA, TESORO en LUCE zijn de producten in de Nelissen-collectie die hieraan refereren. Last but not least is er uiteraard ook het ecologische aspect, dat steeds belangrijker wordt. Vandaar dat we eveneens inzetten op ecologische formaten als Dubio en de N70, die 25 % minder CO2-uitstoot genereert, 30 % minder gasverbruik vergt en een mortelbesparing van 15 tot 30 % garandeert. Zo komen we tot een gamma dat optimaal inspeelt op alle actuele trends, nu en in de nabije toekomst.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten